آزمایش ناباروری مردان

آزمایش ناباروری مردان

آزمایش ناباروری مردان 

زوج ها و افرادی که به مراکز باروری مراجعه می کنند، از پزشکان این مراکز در مورد دلیل عدم توانایی آنها در بارور نمودن همسر خود می پرسند. پزشک پس از مشاوره اولیه، از مرد یک ارزیابی کامل باروری به عمل می آورد تا مشخص شود چه عاملی احتمالا مانع باروری بوده است. به عنوان بخشی از این ارزیابی، شما و شریک زندگی شما تحت آزمایش باروری قرار خواهید گرفت. متخصص مرکز باروری می تواند به شما در درک آزمایش ناباروری زنان و مردان کمک کند.

اصول اساسی ناباروری برای بیماران بطور کامل توضیح داده می شود

پزشک شما باید به منظور رفع مشکلات ناباروری، مانع/موانع بارداری را مشخص کند. تقریباً در یک سوم موارد ناباروری زوجین، مشکلات زن علت ناباروری است. در یک سوم دیگر، مشکلات مرد علت ناباروری است. در یک سوم آخر، علت مشکلات بارداری غیر قابل توضیح بوده یا به ترکیبی از مسائل زوجین مربوط می شود. پزشک شما می تواند با انجام ارزیابی دقیق باروری بهترین گزینه های درمانی را تعیین کند.

مراکز باروری پیشرفته به بیماران کمک می کنند تا آزمایش ناباروری برای مردان تفهیم گردد

رسیدن به دلایل اساسی هر مورد ناباروری مترادف است با انجام یک ارزیابی کامل هم از شما و هم از همسرتان. پزشکان مراکز باروری برای کمک به شما در درک آزمایش ناباروری مردان مروری بر تستهای رایج باروری مردان خواهند داشت.

سوابق پزشکی. شما به سؤالات مرتبط با سلامت عمومی و بیماریهای مزمن، عارضه های ارثی، جراحات یا جراحی هایی که می توانند در باروری تأثیر منفی داشته باشند، پاسخ خواهید داد.

آزمایش هورمون. یک آزمایش خون ساده می تواند سطح تستوسترون و سایر هورمون ها را ارزیابی کند تا اطمینان حاصل شود این هورمون ها در محدوده طبیعی خود قرار دارند.

آنالیز مایع منی. اکثر پزشکان از تجزیه و تحلیل مایع منی به عنوان اولین آزمایش شناسایی عامل محتمل دخیل در ناباروری مرد استفاده می کنند. شریک زندگی شما نمونه مایع منی را ارائه می دهد و مرکز ناباروری با تجزیه و تحلیل مایع منی ، وضعیت مایع منی شما را از نظر کمیت ، کیفیت ، شکل ، سطح pH و تحرک ارزیابی خواهد نمود.

انجام مراحل بعدی پس از آزمایش ناباروری

بعد از انجام آزمایش، پزشک نتایج را به همراه شما و شریک زندگی شما مرور می کند. پزشک شما ممکن است بسته به نوع مشکل، شما به یک متخصص ارولوژی با تخصص در دستگاه تولید مثلی مردانه ارجاع داده شوید.

یک متخصص اورولوژی ممکن است تست های دیگری مانند سونوگرافی اسکروتال، بیوپسی بیضه ، آنالیز ادرارال بعد از انزال یا آزمایشات پیشرفته مربوط به عملکرد اسپرم های را به منظور جمع آوری اطلاعات اضافی توصیه کند. هنگامی که متخصص باروری شما تمام جزئیات مرتبط را داشته باشد، پزشک شما یک برنامه درمانی مخصوص شخص شما را تهیه می کند تا بتوانید به رویای والد شدن خود دست پیدا نمایید.

اگر سعی کرده اید اما موفق به بارداری نشده اید، می توانیم به شما در این مهم یاری برسانیم. با آموزش و تجربه گسترده در زمینه ناباروری، کارشناسان ما در آزمایشگاه رازی می توانند در رسیدن به رویای والد شدن به شما کمک کنند. برای تعیین وقت مشاوره با دفتر ما تماس حاصل فرمایید و در مورد درمان ناباروری از جمله آشنایی با آزمایش ناباروری مردان اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تعداد نظرات : 2

  1. سلام خسته نباشید شوهر من هیچ جوره راضی یه ازمایش اسپرم نمیشه شما پیشنهادتون چیه

    1. سلام، برای آزمایش اسپرموگرام نمونه باید تازه باشد و و ترجیحاً در آزمایشگاه تهیه شود. اگر در آزمایشگاه تهیه نمیشود به سرعت در 10 دقیقه در داخل ظروف استریل آزمایشگاهی و در دمای ۳۷ درجه به آزمایشگاه برسد تا کیفیت اسپرم ها قبل از انجام آزمایش تحت تاثیر قرار نگیرد

  2. سلام من میخم ازمایش بعدم باید کجایی بیام وچیکار باید انجم بعدم

    1. با سلام , سوال شما بسیار کلی میباشد اما اگر مد نظرتان تست اسپرموگرام (semen) میباشد باید با رعایت اصول و شرایط ( عدم انزال بین 3 تا 5 روز و عدم استفاده از مواد مخدر و دارو های آنتی بیوتیک و مشروبات الکلی) به پذیرش مراجعه نمایید و سپس به واحد مربوطه راهنمایی خواهید شد جهت نمونه دهی , در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با شماره 02634056700 و داخلی 136 تماس حاصل نمایید.

سوال خود را بپرسید؟

شماره موبایل شما نمایش داده نمی شود و جهت اطلاع رسانی می باشد. پر کردن موارد ستاره دار اجباری *