آزمایش خون باروری

 آزمایش خون باروری

اهمیت آزمایش خون باروری زنان

بسیاری از دختران در سنین پایین آرزوی بزرگ شدن و تشکیل خانواده دارند. با این حال از هر 8 زوج در ایالات متحده، یکی از آنها به طور موقت بخاطر ناباروری طرح بچه دار شدنشان با مشکل روبرو می شود. با این حال برای رفع این مشکل می توان امیدوار بود. در آزمایشگاه رازی تشخيص هاي پيشرفته از جمله آزمايش خون مخصوص باروريبه عمل می آید و در ادامه با ارجاع مراجعین به پزشكان باروري در مراکز ناباروري درجه يك این امید برای خانم ها زنده نگاه داشته می شود.

مروری بر اصول اولیه باروری

قبل از اینکه پزشکتان بتواند یک برنامه درمانی طرح ریزی نماید او باید اول از همه دلیل بروز مشکل را شناسایی کند. پزشکان به طور معمول ارزیابی جامع باروری را برای بیمار زن و آنالیز مایع منی را برای شریک زندگی مرد او توصیه می کنند. در آزمایشگاه رازی معمولاً به عنوان بخشی از آزمایش باروری زنان، یک سری آزمایش خون برای خانمها پیشنهاد می شود تا بوسیله نتایج این آزمایشات مشکلات احتمالی شناسایی شوند.

مروری کوتاه بر آزمایش خون باروری زنان

پزشکان برای ارائه درمان مؤثر در باروری ابتدا باید مشخص کنند که چه عاملی باعث مشکلات باروری بیمار شده است. آزمایش خون باروری زنان سرنخهای ارزشمندی در شناسایی علت ارائه می دهد. به طور کلی، این نوع آزمایش خون موارد زیر را شامل می شود:

آزمایش اولیه هورمون. پزشک شما با اندازه گیری سطح هورمونهای مختلفی مانند هورمون تحریک کننده تیروئید و ویتامین D، موارد غیر عادی را جستجو خواهد نمود.

آزمایش ذخیره تخمدان ها. تست های اندازه گیری هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH)، هورمون لوتئین کننده (LH)، استرادیول (E2) و هورمون ضد مولر (AMH) می توانند اطلاعات مهمی در فهم وضعیت ذخیره تخمدان ها داشته باشند.

پزشکان ممکن است آزمایش ارزیابی سطح پروژسترون را سفارش دهند تا به این وسیله مطمئن شوند سطح این هورمون جاوبگوی بارداری شما می باشد. همچنین در صورتی که تجربه چندین مورد سقط جنین داشته اید، ممکن است تست های خاصی را سفارش دهند.

پس از آزمایش باروری زنان ، گام بعدی برداشته می شود

پس از دریافت نتایج آزمایش خون باروری زنان، پزشک شما یافته ها را مرور کرده و به شما در تصمیم گیری برای اقدام بعدی کمک می کند. بسته به مسئله، پزشک شما ممکن است مقاربت به موقع، داروهای باروری یا روش های درمان باروری مانند IUI و IVF را توصیه کند.

اگر در رابطه با بارداری مشکلی دارید، با آزمایشگاه رازی تماس حاصل نمایید تا بطور خاص در این مورد با شما بحث شود و مقدمات آزمایش باروری زنان برای شناسایی مشکلات شما تدارک دیده شود. در مراکز باروری برای ایجاد یک برنامه شخصی با شما و شریک زندگی شما همکاری خواهد شد تا بتوانید به هدف خود که یک بارداری سالم است، دست پیدا کنید.

سوال خود را بپرسید؟

شماره موبایل شما نمایش داده نمی شود و جهت اطلاع رسانی می باشد. پر کردن موارد ستاره دار اجباری *